AR-109
31.08.1971: AR-109 ankom til Flyvestation Karup fløjet af VIT. 6:00 timer i logbogen.
31.08.1971: AR-109 tilgår ESK 729.
02.02.1981: Udpeget som prototype for WDNS (1760:50)
05.09.1991: Sidste flyvning. Total flyvetid: 3140:30. Pilot: SOM.
16.03.1992: Udfaset
01.01.1994: “Øremærket” til Tøjhusmuseet.
19.02.2019: Overført pr. blokvogn fra Flyvestation Karup til Flyvevåbenmuseet, Danmarks Flymuseum, Stauning.
Arkiv ESK 729 / Rodem Aviation Pictures
Akvarel med AR-109 udført af Morten Reese Jacobsen i maj 1992 og udgivet af Rodem Aviation Pictures. Tegningen er trykt i formatet 29 x 44 cm, hvilket er meget tæt på A3, og blev solgt af eskadrillens velfærdsafdeling. Mange enheder har lignende plakater som sælges eller bruges som gaver ved diveres lejligheder ofte indrammet og forsynet med diverse tekster og signaturer. Forlaget udgav omkring samme tidspunkt et par andre plakater med akvareller af samme kunstner bl.a. fra Eskadrille 722 med en Sikorsky S-61.
AR-109 og AR-110 på Sola flystasjon (Stavanger), Norge. Øvelse "Big Click". 23. august 1972.
Foto: Niels Helmø-Larsen
AR-109 på Sola flystasjon (Stavanger), Norge. Øvelse "Big Click". 23. august 1972.
Foto: Niels Helmø-Larsen
AR-109 ankommer på blokvogn til Danmarks Flymuseum i Stauning fra Flyvestation Karup. 19. februar 2019.
Foto: TEN
AR-109 bag A-009 i forbindelse med "flybytte" på Danmarks Flymuseum i Stauning. AR-109 tilgår udstillingen og A-009 overflyttes til Draken Team Karup på Flyvestation Karup. Draken Team Karup råder herefter over en F-35'er, en RF-35'er og en TF-35'er. 19. februar 2019.
Foto: TEN
AR-109 på sin fremtidige plads i udstillingen på Danmarks Flymuseum i Stauning. 19. februar 2019.
Foto: TEN