AR-105
24.06.1971: AR-105 ankommer til Flyvestation Karup fløjet af VIT. 4:55 timer i logbogen.
24.06.1971: AR-105 tilgår ESK 729.
11.09.1992: Sidste flyvning. Total flyvetid: 3607:40. Pilot: ?
14.09.1992: Mission afbrudt på jorden på grund af Birdstrike. Pilot: WIS
15.09.1992: Udgået til PE-F eftersyn
15.10.1992: Udfaset
17.02.1993: Klargjort til udstilling.
29.03.1993: Udstillet foran Blicheregnens Museum i Thorning, i anledning af museets særudstilling "Fra Fliegerhorst til
NATO-hovedkvarter"
21.09.1993: Tilbage til Flyvestation Karup
14.06.1994: Til Danmarks Flymuseeum i Billund
24.06.2002: Monteret på bevægelig sokkel ved fritidsklubben ’Viadukten’ i Roskilde. Del af avanceret flysimulator.
Foto: Arkiv ESK729/DEN via MYL
En næsten fabriksny AR-105. MYLs første solo i september 1971. MYL flyver AR-105 og chase-fly blev fløjet af DEN. MYL oplyser at flyet kun havde fløjet i omegnen af 15 timer og malingen ser da også helt ensartet ud til forskel fra, hvordan de senere kom til at se ud.
September 1971.
AR-105
Foto: Arkiv ESK 729 / SOM
AR-105 flyver forbi Farøbroerne under konstruktion. Nærmest flyet ses de 2 pyloner til den sydlige bro, som er en skråstagsbro, en af de første i Skandinavien. Broerne opførtes i årene 1980-1985 og blev indviet 4. juni 1985.
Foto: Arkiv ESK 729
Næsen af AR-117 og AR-105 i baggrunden på Ørland hovedflystasjon i Norge under TFM 87 (Tactical Fighter Meet). Flyene er klar og afventer piloternes ankomst. AUG 1987
Foto: TEN
Så er piloten ankommet. SOL stiger ombord i AR-105 på Ørland hovedflystasjon i Norge under TFM 87 (Tactical Fighter Meet). AUG 1987
Foto: TEN