AR-105

AR-105

24.06.1971:  AR-105 ankommer til Flyvestation Karup fløjet af VIT. 4:55 timer i logbogen. 

24.06.1971:  AR-105 tilgår ESK 729. 

11.09.1992:  Sidste flyvning. Total flyvetid: 3607:40. Pilot: ? 

14.09.1992:  Mission afbrudt på jorden på grund af Birdstrike. Pilot: WIS 

15.09.1992:  Udgået til PE-F eftersyn 

15.10.1992:  Udfaset 

17.02.1993:  Klargjort til udstilling. 

29.03.1993:  Udstillet foran Blicheregnens Museum i Thorning, i anledning af museets særudstilling "Fra Fliegerhorst til

                       NATO-hovedkvarter" 

21.09.1993:  Tilbage til Flyvestation Karup 

14.06.1994:  Til Danmarks Flymuseeum i Billund 

24.06.2002:  Monteret på bevægelig sokkel ved fritidsklubben ’Viadukten’ i Roskilde. Del af avanceret flysimulator.


Foto: Arkiv ESK729/DEN via MYL

En næsten fabriksny AR-105. MYLs første solo i september 1971. MYL flyver AR-105 og chase-fly blev fløjet af DEN. MYL oplyser at flyet kun havde fløjet i omegnen af 15 timer og malingen ser da også helt ensartet ud til forskel fra, hvordan de senere kom til at se ud.

September 1971.

AR-105

Foto: Arkiv  ESK 729 / SOM

AR-105 flyver forbi Farøbroerne under konstruktion. Nærmest flyet ses de 2 pyloner til den sydlige bro, som er en skråstagsbro, en af de første i Skandinavien. Broerne opførtes i årene 1980-1985 og blev indviet 4. juni 1985.

Foto: Arkiv ESK 729

Næsen af AR-117 og AR-105 i baggrunden på Ørland hovedflystasjon i Norge under TFM 87 (Tactical Fighter Meet). Flyene er klar og afventer piloternes ankomst. AUG 1987

Foto: TEN

Så er piloten ankommet. SOL stiger ombord i AR-105 på Ørland hovedflystasjon i Norge under TFM 87 (Tactical Fighter Meet). AUG 1987

Foto: TEN